Πώς θα καταλάβετε ότι το ξενοδοχείο σας χρειάζεται επενδύσεις σε τεχνολογία; Η trivago παρουσιάζει πέντε ενδείξεις που σας “χτυπούν το καμπανάκι”. 

Οι διεργασίες στην παροχή υπηρεσιών στη φιλοξενία έχουν αλλάξει άρδην. Ενσωματωμένα συστήματα κρατήσεων, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το metasearch, τα συστήματα διαχείρισης καταλυμάτων, η τεχνητή νοημοσύνη είναι κάποιες από τις αλλαγές αυτές.

Ολοένα και περισσότεροι ξενοδόχοι ακολουθούν νέες τεχνολογίες προς διευκόλυνσή τους. Οι διαδικασίες γίνονται ομαλότερες και παρέχουν στον πελάτη βελτιωμένες εμπειρίες. Ο ξενοδόχος οφείλει να συμμορφώνεται με τις νέες τάσεις αν θέλει να μη χάνει ευκαιρίες εξέλιξης στον κλάδο. Η trivago επισημαίνει πέντε προβλήματα που ίσως αντιμετωπίζετε εάν δεν έχετε ακόμη ακολουθήσει τους “νόμους της τεχνολογίας”.

Το ξενοδοχείο σας δεν μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να κλείσουν το επόμενο ταξίδι τους. Σύμφωνα με το Global Digital Travel Sales του eMarketer, «το 2018 οι ψηφιακές πωλήσεις ταξιδιών παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 10,4%, φτάνοντας τα 694,41 δισ. δολάρια ΗΠΑ».

Οι ξενοδόχοι θέλουν να προσεγγίσουν περισσότερους ταξιδιώτες και να τους προσελκύουν στα καταλύματά τους. Αυτό θα συμβεί μόνο αν συνειδητοποιήσουν πως η τεχνολογία αποτελεί μέρος του πεδίου τους και ακολουθήσουν ό,τι αυτή επιτάσσει. Η trivago και η Phocuswright δημοσίευσαν τη μελέτη τους με τίτλο Independent Lodging Properties and Online Marketplace. Σε αυτήν αναλύουν εκτεταμένα τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ των ανεξάρτητων καταλυμάτων. Καταλήγουν ότι: «Τα ανεξάρτητα καταλύματα δαπανούν πλέον το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού τους μάρκετινγκ σε online δραστηριότητες, όπου αντιλαμβάνονται ότι η απόδοση της επένδυσης είναι μεγαλύτερη». Ο ξενοδόχος ξεκινώντας να επενδύει στην τεχνολογία διαμορφώνει ένα ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο προωθώντας το κατάλυμά του στους οπαδούς της.

Η μελέτη παρουσιάζει τους τύπους των τεχνικών μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από ανεξάρτητα καταλύματα, καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Οι ιστοσελίδες online ταξιδιωτικής κριτικής και το metasearch αποτελούν τις πιο αποτελεσματικές τεχνικές για την απόκτηση προβολής. Κι αυτό επειδή χαρακτηρίζονται ως πολύ ή πλέον αποτελεσματικές από ποσοστό σχεδόν 62% των αποκριθέντων. Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, η ενσωμάτωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το email marketing είναι μερικά ακόμη παραδείγματα ψηφιακών υπηρεσιών που προσελκύουν τους σημερινούς επισκέπτες.

Δεν μπορείτε να προσελκύσετε σημαντικό αριθμό απευθείας κρατήσεων

Η προσέλκυση απευθείας κρατήσεων είναι ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια για τους ξενοδόχους. Σύμφωνα με μελέτη της Kalibri Labs, «Οι απευθείας κρατήσεις παραμένουν πιο επικερδείς για τον ξενοδοχειακό κλάδο -γύρω στο 9%- και εάν ληφθούν υπόψη και οι συναφείς δαπάνες, η κερδοφορία μπορεί να είναι μεγαλύτερη κατά σχεδόν 18%». Επιπλέον, αναλύοντας την αποτελεσματικότητα των απευθείας κρατήσεων στην προσέλκυση κρατήσεων από πιστούς πελάτες, η μελέτη επισημαίνει: «Τα προγράμματα απευθείας κρατήσεων έχουν αποτέλεσμα στην αύξηση του αριθμού των μελών και αυτά τα μέλη συνεχίζουν να είναι πιστά στα προγράμματα που έχουν εγγραφεί».

Η προσέλκυση απευθείας κρατήσεων επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης τεχνολογίας. Η μελέτη με τίτλο Independent Lodging Properties and Online Marketplace, αναλύει πώς ανεξάρτητα καταλύματα ενισχύουν τις προσπάθειές τους για αύξηση των απευθείας κρατήσεων μέσω ψηφιακών καινοτομιών. Έτσι, αναγνωρίζει «το metasearch και τις κινητές συσκευές ως αποτελεσματικά κανάλια κατανομής, τα οποία προσελκύουν σημαντικά ποσοστά κρατήσεων απευθείας στα καταλύματα με οικονομικό τρόπο». Πέραν του metasearch και των ιστοσελίδων για κινητές συσκευές, βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα και μια αποτελεσματική μηχανή κρατήσεων, για να διασφαλίσετε περισσότερες απευθείας κρατήσεις.

Το ξενοδοχείο σας δεν είναι γνωστό για την παροχή των βέλτιστων εμπειριών πελάτη

Το 72% των επιχειρήσεων στον κλάδο των ταξιδιών και της φιλοξενίας θεωρούν την ψηφιακή θεμελίωση πολύ σημαντική για διασφάλιση εξατομικευμένων εμπειριών πελάτη. Αυτό διαπιστώνει η Adobe, στη μελέτη της με τίτλο Running on Experience: The exhilaration of digital transformation. Πολλές επιτυχημένες εμπορικές επωνυμίες στον κλάδο της φιλοξενίας παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες στους πελάτες σε κάθε στάδιο της διαδρομής τους πριν και μετά την κράτηση στο ξενοδοχείο, με τη βοήθεια τεχνολογιών ξενοδοχείου.

Το μέλλον στη διαχείριση της φιλοξενίας και στην εξατομίκευση των εμπειριών διαμορφώνεται από υπηρεσίες φιλοξενίας. Η πραγματοποίηση check-in/check-out μέσω κινητής συσκευής, η πρόσβαση χωρίς κλειδιά, ο έξυπνος έλεγχος κλιματισμού/φωτισμού είναι κάποιες απ’ αυτές. Συστήματα που επικεντρώνονται στον πελάτη, όπως ψηφιακά tour ανάλογα την τοποθεσία, tablet στο δωμάτιο κ.ά. είναι επίσης σημαντικά.

Τέτοιου είδους καινοτομίες έχουν δώσει τη δυνατότητα στους ξενοδόχους να ενισχύσουν την ικανοποίηση των πελατών, παρέχοντάς τους μια φοβερή εμπειρία. Επιπλέον, οι ξενοδόχοι μέσω αυτών παρακολουθούν στενά τη διαδρομή του πελάτη. Συλλέγουν δεδομένα για συγκεκριμένες προτιμήσεις, τοποθεσίες και συμπεριφορές των πελατών, τα οποία συμβάλλουν στην παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών στους πελάτες στο μέλλον.

Παλεύετε με τις καθημερινές λειτουργίες του ξενοδοχείου

Οι ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλά προβλήματα. Η διαχείριση των κρατήσεων, των τιμών, των δωματίων, της ρεσεψιόν, των στατιστικών εργαλείων είναι κάποια απ’ αυτά. Επομένως, πολλοί καταφεύγουν σε ψηφιακές καινοτομίες έτσι ώστε να διασφαλίζουν ομαλότερες λειτουργίες στα ξενοδοχεία τους. Οι τεχνολογίες ξενοδοχείου διασφαλίζουν βελτιωμένες εμπειρίες πελάτη, αυξημένη παραγωγικότητα των εργαζομένων και μεγαλύτερη λειτουργική αποτελεσματικότητα. 

Οι ξενοδόχοι μπορούν εύκολα να προσαρμόζουν τις τιμές τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις επιχειρήσεις τους και στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Αυτό συμβαίνει με τη βοήθεια των ψηφιακών υπηρεσιών και συγκεκριμένα μέσω ενός συστήματος διαχείρισης καταλυμάτων (PMS). Ταυτόχρονα εντοπίζουν ευκαιρίες για πώληση επιπρόσθετων ή πιο ακριβών παροχών και υπηρεσιών, με στόχο τη μεγιστοποίηση των εσόδων. 

Επίσης, η τεχνολογία βοηθά τους εργαζομένους να διαχειρίζονται όλες τις πτυχές της επίβλεψης των δωματίων. Ενημερώσεις για την κατάσταση των δωματίων, δημιουργία σειράς προτεραιότητας για την προετοιμασία τους και εργασίες συντήρησης γίνονται χάρη σ’ αυτή. 

Επιπλέον, οι ξενοδόχοι μπορούν να διαχειρίζονται εύκολα τις κρατήσεις δωματίων, την τιμολόγηση και τις εμπειρίες για πελάτες και γκρουπ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται οι υπεράριθμες κρατήσεις. 

Τέλος οι ξενοδόχοι μπορούν να διαχειρίζονται εύκολα τις λειτουργίες του τομέα τροφίμων και ποτών. Η απόδοση της επιχείρησης βελτιώνεται με αναφορές και επιτυγχάνεται η συνολική απόδοση και η ικανοποίηση των πελατών.

Όλα τα ξενοδοχεία χρειάζονται κάποιου είδους PMS, ανάλογα το μέγεθός τους, την πολυπλοκότητα των διαδικασιών και τους στόχους τους.

Δεν είστε σε θέση να διατηρήσετε θετική online φήμη

Στη μελέτη της Phocuswire σχετικά με τις ταξιδιωτικές κριτικές αναφέρεται ότι: «Ποσοστό άνω του 95% των ταξιδιωτών διαβάζουν κριτικές προτού κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους και συγκεκριμένα οι ταξιδιώτες αναψυχής διαβάζουν κατά μέσο όρο 6-7 κριτικές πριν από την κράτηση και οι business ταξιδιώτες διαβάζουν κατά μέσο όρο 5 κριτικές». Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η διατήρηση καλής online φήμης στις ιστοσελίδες ταξιδιωτικής κριτικής και στις ιστοσελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ σημαντική για κάθε ξενοδόχο.

Για να διατηρήσετε θετική την online φήμη ενός καταλύματος, θα πρέπει πρώτα να εξετάσετε την online φήμη του. Οι online αξιολογήσεις ενός ξενοδοχείου όχι μόνο συμβάλλουν στην πρόβλεψη των μελλοντικών κρατήσεων, αλλά προσφέρουν και πολύτιμες πληροφορίες για το πόσο αποτελεσματικά είναι τα πρότυπα λειτουργίας και εμπειρίας πελάτη που ακολουθεί το κατάλυμα. Ως εκ τούτου, η επένδυση σε ένα εργαλείο διαχείρισης online φήμης είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση του κλάδου της φιλοξενίας. Ένα αποτελεσματικό εργαλείο βαθμολογίας αξιολόγησης θα εντοπίσει τις διαθέσιμες πηγές αξιολόγησης από ολόκληρο το διαδίκτυο και θα χρησιμοποιήσει έναν αλγόριθμο για να τις συγκεντρώσει, παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο μια αξιόπιστη και αμερόληπτη βαθμολογία.