Την τεχνολογία φωνής επιλέγουν πλέον πολλοί καταναλωτές ως εργαλείο κράτησης ταξιδιών. Συγκεκριμένα το 37% των Αμερικανών είναι πιο άνετοι με αυτή τη λειτουργία.
Κάποτε, ένας περαστικός ή διερχόμενος οδηγός έδινε κατευθύνσεις σε κάποιον που είχε χαθεί και δεν μπορούσε να βρει τον προορισμό του. Και μάλιστα οι πληροφορίες πολλές φορές ήταν αμφίβολες.
Σήμερα το ρόλο αυτό έχει η φωνητική αναζήτηση. Πρόκειται για τη χαρακτηριστική φωνή του κινητού τηλεφώνου που δίνει λύσεις σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή απλά διευκολύνει τον οδηγό.
Η τεχνολογία φωνής σήμερα αποτελεί σημαντικό εργαλείο για ταξίδια και μετακινήσεις. Αυτά παρουσίασε η έκθεση ταξιδιών της Phocuswright σχετικά με τις εξελίξεις της Travel Evolutions in Voice Recognition & Biometrics.
Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν συχνά τη φωνητική αναζήτηση ενώ οδηγούν για να βρουν μια τοποθεσία ή να λάβουν οδηγίες. Ακόμα, όταν είναι στάσιμοι αναζητούν πράγματα να κάνουν ή μέρη για φαγητό.
Πλέον η φωνητική αναζήτηση είναι χρήσιμη και στην κράτηση ταξιδιών. Οι επιλογές φωνητικής λειτουργίας καθίστανται πιο διαδεδομένες. Οι συσκευές που ενεργοποιούν τη φωνή, όπως τα έξυπνα ηχεία (το Echo του Amazon ή το Google Home), οι βοηθοί κινητής τηλεφωνίας (Google Assistant, Siri της Apple) και οι πλατφόρμες υπηρεσιών για κινητά βρίσκουν την εφαρμογή τους στα ταξίδια (Runtriz, Go Moment, Whistle, μεταξύ άλλων).
Κάντο για μένα
Και ενώ η χρήση της φωνής γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, τόσο οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν όσο και οι ταξιδιώτες αναψυχής θέλουν να χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία στα ταξίδια τους όπως τη χρησιμοποιούν και στα σπίτια τους: για να ξεκλειδώνουν πόρτες ασφαλείας, να αναζητούν πληροφορίες, να θέτουν ερωτήσεις, να κάνουν παραγγελίες, να χρησιμοποιούν συσκευές με φωνητικές εντολές. Όλες αυτές οι υπηρεσίες αποτελούν μέρος μιας αυξανόμενης τάσης που ονομάζεται “Κάντο για μένα” (Do It For Me ή DIFM).
Οι πάροχοι τεχνολογίας φωνής επιθυμούν να συνεργαστούν με τη διαρκώς αυξανόμενη παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία. Για το λόγο αυτό έχουν αρχίσει να χτίζουν συμφωνίες μέσα από τις πλατφόρμες τους.
Το 2018, για παράδειγμα, η Amazon εγκαινίασε την Alexa για τη φιλοξενία. Μέσω αυτής επιτρέπει σε αλυσίδες ξενοδοχείων, όπως η Marriott, να τοποθετήσουν έξυπνα ηχεία με τεχνολογία Alexa, προγραμματισμένα με ειδικές υπηρεσίες φιλοξενίας στα δωμάτια. Έτσι οι επισκέπτες θα μπορούν απλά να φωνάζουν ή να ζητούν όποιες υπηρεσίες επιθυμούν.
Η εταιρεία αερομεταφορων KLM ανέπτυξε σε συνεργασία με το Google Home ένα πρόγραμμα-βοηθό για την προετοιμασία του ταξιδιού. Το πρόγραμμα αυτό μέσω μιας διαδικασίας ερωταπαντήσεων βοηθά τους ταξιδιώτες να φτιάξουν τις βαλίτσες τους με τα πράγματα που θα χρειαστούν με βάση τον προορισμό που έχουν επιλέξει.